středa 12. ledna 2011

Pokroky v Japonštině 5

Každý den se do mozku zapisuje 5 nových kanji z Heisiga trojky. 
Pokrok: 26/965 (zbývá 939)



Při sledování všeho možného se hromadí další a další zajímavá slovíčka:
組む, くむ, kumu: překřížit ruce nebo nohy
死後硬直, しごこうちょく, shigokouchaku: rigor mortis
爆笑, ばくしょう, bakushou: výbuch smíchu
聴診器, ちょうしんき, choushinki: stetoskop
すべすべした, subesubeshita: jemný na dotek

Přemýšlím, že si na smart.fm otevřu rubriku "Výroba seznamů slovíček z písniček na přání", ovšem s omezením na určité hudební skupiny.

Narazila jsem na užitečné seznamy Clubboxů, které by se mohli někomu hodit (pokud jste ovšem CB rozběhli ^^;)
Náplní je převážně japonská a korejská hudba, filmy a dorama.

 Začala nová vysílací sezóna. Do úzkého výběru u mě postoupilo anime Beelzebub (Pikachu dítě?) a dorama CONTROL (protože Yokoyama), u kterého jsem se zatím jen nudila
Víc jsem zatím nestihla.

Do mailovky mi začal chodit spam v japonštině XD

Pokud jste si někdy stěžovali na poslechová cvičení ve třídě se špatnou akustikou a drmolícím protagonistou, vězte, že v reálu bude hůř. Třeba když se snažíte porozumět videozáznamu z koncertu, zachycenému pravděpodobně mobilním telefonem nevalné kvality, kde Koichi telefonuje nemocnému Tsuyoshimu, jehož nakřáplý hlas se přenáší do Tokijského dómu plného hlučných fanynek. Opravdu lahůdka.

Existuje málo kanji, které vyloženě nemám ráda a jedním z nich je dláto o 28 tazích:
鑿, のみ, nomi

obrázek z Denshi Jisho

おたまじゃくし, otamajakushi znamená pulec, sběračka nebo nota

Na závěr hrátky s toaleťákem, písnička mě nezaujala, zato PV ano XDD



2 komentáře:

  1. Geezus, co to je za kanji?! naučit se tohle je uplně nová forma masochismu!
    (dík, PV potěšilo, klučina má docela milej hlas :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ono by to kanji nebylo zase tak strašný, nebýt té části vlevo nahoře >_<
    Dole jsou jednoduše peníze a vpravo řízená střela :)

    OdpovědětVymazat