čtvrtek 28. října 2010

Pokroky v japonštině

Když se ohlédnu za uplynulým rokem, myslím, že si mohu pogratulovat. Od loňského září, jakožto počátku řádného samostudia japonštiny, jsem toho zvládla dost. Na smart.fm brzy překročím hranici 4000 zdolaných slovíček, úspěšně jsem se prokousala Heisigovým prvním dílem Remembering the Kanji (znám význam a dokážu napsat 2042 kanji) a co mě zvlášť těší, zhruba rozumím seriálům. Popravdě řečeno, anglické titulky mě začínají obtěžovat XD
Tohle všechno mě stálo pouhých 3000 hodin zábavy (průměrně 7,5 hodiny denně), není to skvělé?

Byly časy, kdy jsem se japonštině vyjma poslouchání písniček a sledování doramat moc nevěnovala, ale vždy jsem se ke kanji a slovíčkům vrátila a toho si cením, protože mě obvykle věci, pro které se nadchnu, nedrží tak dlouho. Mám prostě japonštinu moc ráda na to, abych se jí vzdala.

Plán pro příští rok:
1. na smart.fm dokončit Core 6000
2. přečíst mangu GTO v japonštině
3. dodělat Remembering the Kanji III (psaní a význam dalších 965 kanji)
4. projít si gramatiku
5. read the kanji
6. číst AJATT

4 komentáře:

  1. 7,5 hodin denně? Těžko věřit... To jako si přišla ve 14:00 ze školy a seděla si u toho do 19:00 do večera? Trochu sebekritiky by to chtělo.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na vysoké škole, tak si to můžu dovolit, navíc se do toho počítá i poslech hudby, takže to dost naskočí, když pomalu nevyndám sluchátka z uší :)

    OdpovědětVymazat
  3. No tak to já se učím 12-16 hodin denně :)))

    OdpovědětVymazat